skip to Main Content

Propagace města je neúčinná a předražená. Změna přitom není složitá

Propagace Města Je Neúčinná A Předražená. Změna Přitom Není Složitá

Co říkáme na milionovou zakázku na propagaci pro tenisového bosse? A jak propagovat účinněji? Přečtěte si kompletní stanovisko ProOlomouc, jehož část citovala pondělní iDNES.

Pokud je propagace nastavena tak, že vyvolený sportovní boss Černošek platí z městské pokladny sám sebe, je to velký problém etický. Snad ještě horší je však to, že uvedená propagace nebude mít žádný efekt: nepřitáhne turisty, nezvýší zájem o Olomouc ani nepodpoří její dobré jméno. Návštěvnost města je přitom stále podprůměrná.

Logo na tenise turisty nepřitáhne

Propagace musí stát na velmi aktivní komunikaci olomouckých předností: historie, architektury, kulturních a sportovních akcí, ale třeba též gastronomie, podnikatelských příležitostí apod. Ničeho z toho však nedosáhneme tak, že vyvěsíme na sportovních turnajích ve Zlíně či Ostravě logo Olomouce a náš radní tam potřese rukou vítězi.

Mlčící média a zanedbané sociální sítě

Je potřeba začít systematicky využívat sílu médií, internetu, sociálních sítí. Připravovat atraktivní podklady pro média mimo region, od zpravodajských až po volnočasová, a pravidelně s nimi komunikovat, psát atraktivní tiskové zprávy a lobbovat za jejich zveřejnění, vozit do města novináře včetně zahraničních na poznávací presstripy. Na Facebooku komunikovat tak, aby celý profil města neměl desetkrát nižší počet lajků, než má tamtéž soukromá skupina milovníků Olomouce členů. Celosvětový obrovský boom Instagramu naše radnice v podstatě nereflektuje, přitom tato síť stojí na obrazových materiálech, čili je pro popularizaci historického města ideální platformou. Na YouTube jsou k nalezení hlavně zpravodajská videa, určena místním, přičemž i ta, která lze považovat za propagační, jsou přes svou vizuální solidnost obvykle prosta textových informací či pobídek k návštěvě.  

Výsledky se dostaví i bez milionových nákladů

Většinu z těchto aktivit lze realizovat bez nutnosti angažování externího dodavatele, nebo alespoň s náklady mnohonásobně nižšími, než je absurdní dvou a půl milionová položka na sportovní prezentace pro úzké publikum. A hlavně s neskonale lepšími výsledky pro město.

Čtěte také článek na dané téma v MF Dnes: https://www.idnes.cz/olomouc/zpravy/olomouc-propagace-smlouva-tk-plus-miroslav-cernosek-kritika-prostejov-tenis.A190125_453378_olomouc-zpravy_stk

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back To Top