skip to Main Content

Proč nebude třída 1. máje bezpečnější?

Nemohli jsme se dočkat výsledku plánované rekonstrukce třídy 1. máje, a tak jsme si předem vyzkoušeli, jaké to bude. S pomocí přátel a příznivců hnutí ProOlomouc jsme na chvíli zaparkovali několik desítek aut na místech, jak budou běžně stát po dokončení oprav.
Výsledek testu prokazuje naše obavy. Už dnes nevyhovující podmínky pro chodce se zhorší, na některých místech se stěží minou dva chodci, nadále bude téměř nemožný průjezd na invalidním vozíku.
Na řadě míst bude úplně vyloučena jízda na kole, neboť tramvaj dost těsně míjí zrcátka zaparkovaných aut a jet do kopce rychleji než tramvaj každý neumí.
[ezcol_2third]Souvislá hradba aut vytváří nepříjemnou bariéru pro zásobování. V současnosti může zásobovací vůz prakticky v celé ulici zastavit na nezbytně nutnou dobu přímo před provozovnou. Jak to ale bude probíhat po rekonstrukci? Kvůli zaparkovaným autům bude muset zásobovací vůz zastavit na kolejích, čímž bude blokovat průjezd tramvajím (už jste to asi zažili, spěcháte na vlak a tramvaj jen bezmocně zvoní a zvoní …). Procházet se zbožím v mezerách mezi auty navíc bude dost obtížné. Zásobovatelé tak budou mít pravděpodobně jedinou možnost, jak zboží do provozoven dodat a to využitím jediného místa, kam se vleze malý nákladní automobil – před Domem armády.[/ezcol_2third] [ezcol_1third_end][action animation=””]Proč nebude třída         1. máje bezpečnější?
Přečtěte si naši tiskovou zprávu.[/action][/ezcol_1third_end]  
Většinu neduhů, které ulice bude mít, by vyřešila pěší zóna, jak je to obvyklé v mnohých městech u nás i v zahraničí. Jako bonus by se výrazně zlepšily nejen podmínky pro chůzi, ale i třeba možnost vytvořit dnes zcela potlačenou pobytovou funkci ulice (kavárenské zahrádky, lavičky, zeleň).
 
Jaké to bude na třídě 1. máje se můžete podívat ve fotogalerii:
 
A jak to dělají v jiných městech? Fotogalerie pěších zón ze Štrasburku:
 
Čtěte také:
O našem několikaměsíčním úsilí zlepšit plánovanou rekonstrukci napsal také server idnes.cz.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top