Jízdenka v MHD už za 7 Kč. Senioři a děti včetně doprovodu zdarma
Tři zastávky za 7 korun pro dospělé. Zároveň prodloužíme platnost jízdenky za 14 korun na hodinu. Doprovod pro děti do 3 let zdarma, stejně jako děti do 10 let a všichni starobní důchodci. To budou první změny, které po volbách provedeme. Následovat musí nákup ekologičtějších a klimatizovaných autobusů. Potřebujeme komfortní cestování a čistší vzduch.
Od nádraží až k Dómu nebo tržnici. Od fakultní nemocnice až k soudu. Nebo od „Kovárny“ až ke křižovatce na náměstí Národních hrdinů. Těmito, a dalšími trasami o třech zastávkách budou Olomoučané jezdit po volbách za pouhých 7 korun. Děti a seniory osvobodíme od placení zcela, stejně jako doprovod nejmenších cestujících. Naplníme tak Plán udržitelné mobility, k němuž se město letos oficiálně zavázalo. Plán počítá s navýšením počtu cestujících městskou hromadnou dopravou a snížením množství automobilů v ulicích o téměř 15 procent.
Roční propad bude zlomkem proti zpackaným projektům
Lídr hnutí ProOlomouc Tomáš Pejpek vypočítal propad tržeb dopravního podniku po zavedení změn na dvacet milionů korun ročně: „Je to naprosto přijatelná cena za lepší vzduch v ulicích Olomouce a zdravější plíce občanů. Zvláště uvědomíme-li si, že za zpackané projekty typu Namiro, Aquapark, pronájem vodáren Veolii a z nich vyplývající dluhy a za záchranu profesionálního fotbalu platí město 180 milionů korun ročně.“
Zdražování je nebezpečné. Peníze na investice hledejme jinde
Mrzí nás, že přibývá politických subjektů, které již nyní hovoří o zvyšování cen jízdného. Jiné sice zdražování výslovně neplánují, ale navrhují kroky, které ke zvýšení ceny nutně povedou. „Množí se názory, že cenu jízdného je potřeba nyní nebo v budoucnosti zvýšit proto, že chybí prostředky na nutné investice, například na výstavbu nové vozovny. To je však zásadní omyl, neboť zvýšení jízdného by přineslo jednu či dvě desítky milionů, kdežto jen samotná vozovna má stát přes miliardu. V Plánu udržitelné mobility takových investic radnice naplánovala za 5 miliard. Tyto prostředky musí město získat z dotačních programů a rozvážnějším hospodařením, zvýšení cen jízdenek investici nijak neřeší,“ vysvětluje Tomáš Pejpek. ProOlomouc tak zůstává jediným politickým subjektem, který plánuje zlevnit jízdné všem občanům, a nikoli pouze vybraným skupinám na úkor jiných.
Skončeme s dobou naftovou. Ušetříme miliony i své plíce
Nedýchatelno. To je bohužel až příliš častý stav v olomouckých ulicích, v srpnu i v listopadu, v tropických vedrech i sychravých inverzích. Město se dusí naftovými zplodinami. Autobusy zamořují ovzduší, protože naše radnice zamrzla v „době naftové“. Příklad řady českých měst přitom ukazuje, že to jde mnohem lépe. Ostrava, Pardubice i Brno postupně mění nafťáky za autobusy na plyn už několik let. Ostrava za dva roky ukončí provoz všech naftových autobusů. Hradec Králové si letos pořídí dvacet elektrobusů a k podobnému kroku se zřejmě chystá Ostrava.
Ušetříme 75 procent ceny. Jde to jinde, půjde to i u nás
Na naftový autobus není možné získat dotaci, a tak musí olomoucký dopravní podnik hradit téměř 5,5 milionu kč za jeden autobus ze svého. Zkušenosti z okolních metropolí jasně ukazují, že autobusy na plyn i elektrobusy lze takto pořídit za pouhých patnáct procent ceny! Přesně tento kurz hodláme nasadit po volbách. Šetřeme nejen své plíce, ale i městskou kasu!
Petr Daněk, krajský zastupitel, kandidát ProOlomouc
0 komentářů k zobrazení