Další kruháč bez cyklistů?

Úvodní foto, autor: Olomoucký deník.
Je květen a Univerzita Palackého se s dalšími organizacemi snaží ze všech sil přimět obyvatele města, aby alespoň na chvíli nechali automobil doma a vyzkoušeli, zda pro ně nebude příjemnější zvolit pro cestu do práce kolo. K sympatické akci se připojí nejen studenti a zaměstnanci univerzity, ale i několik dalších firem ve městě.
To je ale vše, věc nemá pokračování. Lidé nezačnou na kole jezdit, dokud sami neuvidí, že jsou cesty do práce pohodlné a bezpečné. Radnice se však společně s Olomouckým krajem rozhodla, že s cyklisty v ulicích města rozhodně počítat nebude. Navzdory prohlášením o cyklistické strategii potvrzuje, že o skutečná moderní dopravní řešení v ulicích nemá zájem. Ulicím nadále bude vládnout automobil. Konečně jaký pán, takový krám – olomoucké radní jinak než v automobilu těžko potkáte.
Kritiku předražené a velmi omezeně fungující okružní křižovatky Dobrovského radnice nepřijímá. Tato křižovatka s cyklisty nepočítala a nepočítá. Pokud se vydáte z ulice Na Střelnici do centra města, musíte buďto kličkovat mezi automobily a autobusy stojícími v koloně, nebo sesednout z kola a část cesty jít pěšky (na rebelující cyklisty jedoucí po chodníku je městská policie vždy připravena). Nebyl náhodou argument politiků pro úpravu křižovatky ten, že je potřeba ji udělat více kapacitní a bezpečnou? Jak je tedy možné, že se před křižovatkou tvoří i půl kilometrové fronty? Opravdu šlo jen o předvolební „kruháč“, jak bývá nazýván a jediným cílem bylo stříhání pásky před objektivy novinářů?
[ezcol_2third]
Proč byla na Dobrovského zvolena právě tato jednoduchá, ale drahá okružní křižovatka, když například světelná křižovatka v Hodolanech dokáže unést až trojnásobné dopravní zatížení? (více než 5000 automobilů za hodinu).
Opět se blíží volby a politici se zřejmě na poslední chvíli opět rozhodnou, že je potřeba někde natáhnout stříhací pásku a zřejmě to bude na plánované okružní křižovatce spojující ulice Hynaisova, Legionářská a Studentská. Přehlédněme na chvíli skutečnost, že mnohem jednodušší a levnější, s minimem stavebních úprav by bylo zřídit klasickou městskou světelnou křižovatku (snad by i mohly být použity vypnuté semafory z přednádražního prostoru nebo z křižovatky v Hejčíně) a vraťme se k původnímu tématu, kterým jsou cyklisté.
Projekt této okružní křižovatky totiž opět s cyklisty téměř nepočítá. Cyklostezka z Hynaisovy ulice sice kolem křižovatky obchází (do Slovenské ulice se však už nedostanete), ale ve směru od stadionu k Náměstí hrdinů a zpět už cyklisty čeká stejný osud jako v případě okružní křižovatky Dobrovského. Budou se muset zařadit do dlouhých kolon automobilů nebo se nechat pokutovat městskou policií při použití chodníku.
Co pozitivního na závěr? Z pěti uvedených křižovatek v článku funguje alespoň jedna, a sice ta nejlevnější a nejvytíženější. Buďme skromní a poděkujme politikům alespoň za to.
více k tématu:
http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/ridici-zbystrete-novy-rondel-v-dobrovskeho-je-uz-otevreny-20120927.html
http://www.olomouc.eu/aktualni-informace/aktuality/14041
0 komentářů k zobrazení